vrijdag 18 april 2014

het wonder van het leven


Share |



Tussen hemel en de aarde


ik kan niet anders dan verwonderd ademen
dat met alles wat ik heb geleerd en hoe veel ik ook heb ervaren
en alles dat ik weet en hoe aardig ik mij ook kan inleven en hoe
begrijpbaar ik ook alles kan verwoorden uitleggen en verklaren
dat ik nog een piepkuiken ben en het leven een groot mysterie is

en wat ze ook zeggen
de wijzen de geleerden de redenaars de profeten

het wonder uit de bron van liefde
dat begint in de baarmoeder
tot wij op aarde worden geboren
een puzzel waar steeds weer nieuwe stukjes bijkomen
een ontdekkingsreis in een zee van gevoelens en tijd
tot het lichaam tot as vergaat en de ziel overstijgt op het eind

meer dan mensen kunnen zien geloven en verklaren
het leven bij de gratie van licht en liefde een wonder is

Stan Rams

18 april 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk bedankt voor uw reactie bijdrage ....want waar zou de wereld toch zijn zonder de schone taal van de muzen.... Gedichtendroom

back to top